بیوگرافی یاس

6 02 2008

اولین پست این وبلاگ اختصاص دارد به بیوگرافی کامل یاسر ملقب به یاس به دو زبان فارسی و انگلیسی.
بیوگرافی یاس از زبان خودش:
متولد سال 1982 میلادی _مصادف با 1360 شمسی _ بیست و شش ساله
محل تولد : تهران
یاسر از سن شانزده سالگی به موسیقی رپ علاقه داشت و از آن زمان به بعد به آن گوش میداد.
هنگامی که پدرش برای کارهای تجاری به آلمان سفر می کرد برای او سیدی های خوانندگان سبک هیپ هاپ و به خصوص
توپاک را می آورد.
بعد از مرگ ناگهانی پدرش تمام مسئولیت خانواده بردوش او افتاد و توانست به سختی بدهی های پدرش را بپردازد.
او در هجده سالگی فکر رفتن به دانشگاه را از سرش بیرون کرد وبرای حمایت از خانواده اش _ مادر،برادرکوچکش و خواهرانش _ مشغول کار شد.
در این هنگام بود که شروع به نوشتن شعر کرد که خیلی زود تبدیل به متن آهنگ هایش شد.
این کار باعث می شد تا او به یاد پدرش بماند.
زلزله ی بم تاثیر عمیقی بر روی یاس گذاشت و باعث شد تا او اولین آهنگش را به نام بم بنویسد که ابتدای خواندن حرفه ای او بود.
او متوجه شد که توانایی گفتن تمام واقعیت ها را به زبان رپ دارد.
او تصمیم داشت تا برای کارهایش مجوز بگیرد ولی برای این کار با مشکلات زیادی مواجه شد و بارها مورد تمسخر قرار گرفت، ولی در نهایت موفق شد و توانست برای شش آهنگ از ده آهنگش مجوز بگیرد.
کارهای او مهمولا با بیان مشکلات اجتماعی جامعه شروع می شود و با امید پایان می یابد.او در آهنگ هایش ناسزا نمی گوید
و از بیان مسائل س-ک-س-ی وخشن اجتناب می کند.
کارهای یاس امروزه به قدری موفق شده که به نوعی به استاندارد جدیدی در رپ فارسی تبدیل شده و طوری که افرادی
مثل من تصمیم به نوشتن وبلاگی در مورد یاس گرفته اند و در ایران او را با نام توپاک ایران میشناسند.

مترجم : خودم

برای مشاهده ی بیوگرافی کامل یاس می توانید به نسخه ی انگلیسی آن مراجعه کنید.

یاسر

YAS
Born In 1982 – Tehran, YAS first began to listen to rap music at the age of 16, when his father would return from his business trips in Germany and bring him the latest Tupac CD and other hip hop music
After the sudden and untimely death of his father, YAS was faced with the responsibility of becoming the primary care taker of his household
With his father’s debts mounting
and hardly being able to make ends meet, YAS at the age of 18 was forced to leave his college ambitions behind and begin to work and support his entire
family (his mother, younger brother and triplet sisters)
It was at this time that he began to write poetry which soon turned into text lyrics for his music. It was also his way of staying close to his father’s memory
After the Bam earthquake in Iran, YAS was devastated at the number of lives lost (nearly 50,000 people) in the disaster, it was
then, that he wrote his first song
“Bam”
This was the beginning of his singing career
He realized that through rap music he had the ability to reach people by telling full stories that he thought was not easy to do through other forms of music which only consisted of a few versus and a chorus
Realizing that through his music, he had the ability to inspire people and reach millions of other young people in Iran, he decided to present his songs to
the government and request a permission to release an album
Many years of hearing “NO!” from the officials, and being ridiculed countless times for his singing style
rap resembling that of “reading a newspaper”, his efforts, finally paid off
To date, in an unprecedented move, six of his ten songs have been granted permission to be released, and soon, YAS will be the first rapper in Iran to legally release an album
I don’t use fowl language in my music or sing about sex and violence
I want to be able to proudly sing my music in front of my family
My music usually begins with a complaint — but it ends with hope
It’s important to inspire the younger generations to be their best potential
Indeed, in a short amount of time, YAS went from singing in front of small groups to now being one of Iran’s most popular rap artists
His music is now being listened to and downloaded by hundreds of thousands across the world through various websites and Persian blogs
In 2006, YAS wrote a song called “CD ro Beshkan”
Break That CD, which was written about a well known female actress in Iran who was the victim of sex scandal tape that was being circulated
The scandal ultimately ended her blossoming career
In the song YAS criticizes those people who played an active role in her demise and asked everyone to stop spreading her shame and to get rid of that infamous footage from their computers and mobile phones
The song hit a nerve among the Iranian youth and thousands confessed that they went ahead and ‘broke that CD’
It is said that the song was listened to and downloaded by at least 3-4 million in Iran alone
YAS’ music has crossed the International waters and he is now fast becoming the voice of his generation — for Iranians inside and outside of their country who often refer to him as the Persian Tupac
YAS’ latest song, “Hoviate Man” (My Identity) sings of his pride in
his Persian heritage and a mention of the controversial movie “300″
The song has become sort of a national anthem for the younger generations especially the Iranian Diaspora that are eager to connect to their rich culture and history
His music has set a new standard for Persian rap and has inspired many up and coming rappers to follow his lead and sing of more meaningful and positive messages in their own music and when he is not recording himself, you will find him collaborating with other musicians
to help “introduce Persian rap to the world”
YAS is currently in the studio finishing
his latest highly anticipated album — covering social topics as he takes the listener through a journey of his personal life
His proudest moment was being able to enroll
his triplet sisters (all honor students) through
college — a privilege he wasn’t able to fulfill for himself


کارها

Information

80 responses

13 02 2008
دیوید(داوود)

سلام بر تو ای دوست گرامی

راستی من هم در کنسرت یاس عزیز که در اینجا(انگلیس)برگزار شد حضور داشتم عکس های زیادی از این کنسرت دارم اگر خواستی می تونم واستون بفرستم

راستی اگر یاس رو دیدی یه سلام گرم بهش برسون

موفق باشی

21 02 2008
سعيد

عشق {ياس} عمر {ياس} من حاضرم تمام زندگيمو بدم وفقط با ياس يك آهنگ بدم بيرون گفتم تمام زندگيم به خدااااااااااااااا

21 02 2008
سعيد

ياسر جون اگه اين رو خوندي جان من كه اصلا ارزشي نداره يه زنگ به اين شماره بزن اين تن بميره بزن 09171404123

4 04 2008
جواد

در ايران بهترين رپر ياسه من كه عاشق صداشم

4 04 2008
جواد

ريدم تو هيچ كس

5 04 2008
نریمان

یاس بهترین رپره ایرانه .

23 04 2008
amir

ba arze salam va khasteh nabashid hich yek az rapera nemitonand mesle yas rap konand ba sedaye ghashang ba ebraze ehsasate daronesh rap mikhone vase khodesh vase mardam harfe dele mardom vaghean ke akhareshe YAS MARDE BOZRGE RAPE IRAN

29 04 2008
سولی

عاشقتم یاس .

29 04 2008
سولی

میشه تاریخ تولده یاس و بهم بگین ؟
یاسین
متولد سال 1982 میلادی _مصادف با 1360 شمسی _ بیست و شش ساله

2 05 2008
K@DEM_Z

رپات عالیه یاس اگه میتونی بیشتر آهنگای اجتماعی بده!ممنون
واقعاّ کارت حرفه ایه!!!!!
تونستی یه پاسخ برام بفرست.

6 05 2008
مهسا

بهترين خواننده رپ ياس ….. اما هيچكس هم صداي خوبي داره اما بايد شعر هاش پخته تر بشه

بهر حال دنيا ياس

8 05 2008
siavash

man hichi nemitoonam begam faghat mitoonam begam yedoone bashiYASER joon yani sooroosh lashkari bere jolo boogh bezane

17 05 2008
amir

تایپ فارسیم اصلان خوب نیست ولی می خوام بهت بگم با زبان اصلی کارات تکن موفق باشی و امیدوارم افت نکنی و مسایل اجتماعی که دلیل اصلی به وجود امدن رپ بودن را فراموش نکنی و همیشه یک ارانی با غیرت بمونی!!!
mailام ترکیده!اگه دوست داشتی جواب بدی بهhttp://360.yahoo.com/my_profile-uSNrf1Uwdq8xsukWZumnU5T01Kml5oZr
مراجعه کن!

20 05 2008
sogoli

salam omidavaram khode yas ino bekhoone man emroz baraye avalin bar karato goosh karam hafat payamt ali bod fekram bod az in ke to zendegit sakhty keshidi khosham omad chon fek mikonam na baghiye fargh dary laaghal harfat fargh dare age ham doroogh bashe

25 05 2008
پانی

یاس حرف نداری اسم اصلی تو چیه من عاشق اهنگ تو که با سام خوندی ام

26 05 2008
امیر. ت

من قبلا»رپرها رو مسخره می کردم.ولی وقتی سیدی رو بشکن رو شنیدم دو روز موهای تنم سیخ بود.و بعدش عاشق ترانه های یاس شدم.یاس واقعا» تو کاراش تنوع داره به خصوص به ترانه های هانی و نه اصلا»هم نشون داد که روز به روز بهتر میشه هم اینکه تو کارایه عاشقونه مثه کارایه اجتماعی تکه. کاش همه خواننده ها یاس رو الگوشون قرار بدن هم تو کار حرفه ای هم تو ادب و تربیت.
اینم بگم که تنها خواننده ای که جنبه این همه طرفدار رو داره یاسه .
واقعا»دوست دارم یاس.از خدا می خوام هر چی می خوای بهت بده.

4 06 2008
کورش

خیلی گلی.بابا از غیرت یاس بگین.از وطن پرستیش.از اون ترانه هویت من.که وقتی شنیدمش حال کردم به این همه غیرت.بابا دمت گرمـــــــه.((تاریخ ایران من هویت منه>>><<<ایران دفاع از تو نیــت منه))

5 06 2008
نیلوفر

اهنگات خیلی قشنگه.من عاشق اهنگاتم با غیرت!بهتو میگن رپر بلا!

6 06 2008
بهار

بهت تبریک می گم ترانه هات فوق العادس

10 06 2008
amin-iStock

خیلی توپه خدا یی تکه 20<20 لنگه نداره یاس دمش گرم هرجا که هست براش آرزوی موفقیت میکنم با این حال که همیشه موفقه.

15 06 2008
روانی یاس

سلام یاس عزیز خسته نباشی عزیزم آهنگهات ترکونده
وقتی آهنگ درد دل رو گوش میکنم واقعا اشک تو چشمام جمع میشه
در ضمن آهنگ (سخته و مرحم) هم خیلی قشنگه!!!!!!

16 06 2008
حاجي

با اينكه از هيچ آهنگي خوشم نمي آيد ولي آهنگ هاي تورو گوش ميدم . ياس عزيز در هر جا كه هستي موفق باشي …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. كجا ؟

27 06 2008
پریا

یاس یعنی ترکونده هاااااااااا………….عاشق یاسم….

به این میگن یه رپ خون واقعی….متن شعرات عالیهههه…….من اهنگ (به دنیا اومدی پس خوش اومدی) رو خیلی دوست دارم

30 06 2008
...

سلام بين كسايي كه رپ ميخونن من فقط ياس رو قبول دارم كاراش واقعا خوبه
ياس عزيزم اميدوارم كه تو تمام مراحل زنديگ خصوصا كارت موفق باشي

1 07 2008
امید

یاسر عزیزم.من همه ی آهنگاتو بیشتر از 100 بار گوش دادم.من حتی از طرفدارای پیشرو چاقو خوردم اما واسم مهم نیست چون با جون و دل عاشق توام.حاضر به خاطره تو بمیرم.من داداشمو 13 فروردین امسال از دست دادم.کلیه هاش از کار افتاد.اونم عاشق تو بود.یاسر جان فقط میگم خیلی دوست دارم.(از تو گذشتن سخته , با تو نبودن درده, واسه من)

3 07 2008
میثم

تمام اهنگهای یاسو گوش دادم کارش حرف نداره اهنگهای ساسانم خوبه امیدوارم تو هامه چیز اینطوری موفق باشین این ایدیه منه کاسی خاست با من بچته من دار خدمتم meysam_063

5 07 2008
farnam

یاس خیلی دوست دارم ترو خدا با من تماس بگیر من نمیتونم مثل تو قشنگ صحبت کنم09353814160

14 07 2008
mona

vaghean karat binaziran yase aziz.vaghean takee takiiii…..

24 07 2008
Ramin

من تازه اين سايت رو پيدا كردم و به ياس هم علاقه شديدي دارم لطفا سلام منو به ياس برسونيد

27 07 2008
عارف

با سلام خدمت کاربران محترم:
من عاشق یاسم ولی به همون اندازه که یاس رو دوست دارم هیچ کس رو هم دوس دارم ***(می دونید که رپر چهارم جهان است)***پس به نفع شما است که به هیچ کس احترام بگذارید چون این هیچ کس بود که یاس رو بزرگ کرد و با هم در آهنگ کمک هم همکاری کرده اند.
my id is:aref4iran

30 07 2008
yas

pani jan esme asliee man yasere

30 07 2008
yas

K@DEM_Z jan chashm ahangaye ejtemaimo bishtar mikonam

30 07 2008
yas

na javad az hichkas bad nagoo oonam ye rapere az in harfet narahat shodam 😦

3 08 2008
kianmehr

dmet garm rasti agh khasti bchatim biabala shomaramam 09193337160age zang bzani doost hay khoobi mishim rasti hatman shomarato bgoo ta donya azat sod bbarh tazh man tmam raper haro doost darm

5 08 2008
smail arvandy

salam yase aziz ye roz mishe ke ba ham ye ahange top bekhonim ta on rooz khodanegahdar

6 08 2008
مهدی

سلام
من به رپ فارسی علاقه دارم . اما توی همه رپرها تنها یاس است که از ظرفیت این سبک به نحو احسن استفاده کرده. پسر هشت ساله من نیز عاشق موسیقی رپ و علاقمند به یاس است. در واقع سروش (پسرم) تنها اجازه دارد یاس و معدودی از کارهای سالم دیگران را گوش دهد.
یاس عزیز دوستت داریم.

8 08 2008
زیبا

یاس تمام زندگی منه من.نمی دونم می دونه یا نه اما من حتی با اسمش جون تازه می گیرم.کاش بتونه درکم کنه

8 08 2008
زیبا

از یاس می خوام به وبلاگ منم سر بزنه
www,probity7.blogfa.com

13 08 2008
وحید

سلام. فقط میتونم بگم که واقعآ برام عزیزی! عاشق سبکت هستم. خواننده رپ در یک گروه ناشناس رپ-راکم و خیلی دوست دارم که پیرو راهه شما باشم. دوستت دارم چون من یک ایرانی هستم به وجودم میبالم! به امید دیدار، اگه خدا بخواد.

13 08 2008
وحید

راستی! یه چیزه دیگه. به این دلیل عاشقتم داداش، چون هنوز خودت رو نگرفتی و انشاءا… الرحمن، این کارو نمیکنی. خیلی از بزرگها (Hk) با شعار پیشرفت رپ فارسی و ایرن اومدن و موقعی که طرفدار پیدا کردن، اسمشون رو بغل کردن.
” اینا پیشرفت نیست اینا عقب گرده!”
وحید – D!hòó از 0232
یکی از طرفداران یاس، از سی دی رو بشکن تا الان

16 08 2008
نسترن احمدپور

واقعا آهنگهای یاس بی نظیره مخصوصا آهنگ درکم کن کاش کمی مسئولان به معضلات اجتماع ما که جوانان ما با آن درگیرند توجه کنند. باتشکر از تو یاس عزیز.

16 08 2008
kademz

سلام یاسین عزیز!
خیلی وقته ما رو آدم حساب نمی کنی دیگه؟اصلاً به ما سر نمیزنی نکنه مغرور شدی به آمار وبلاگت و اینکه یاس جوابا رو میده ها راستی از یاسم ممنونم که جوابمو داد ولی خیلی وقته نامردی کرده و جوابه میلا رو نمیده!
بگذریم….این یه پست محشره که نزدیکه 110 کامنت داره البته به جز 2 تاش همش به صورت خصوصیه چون ماله جایزه س هر کی کامنت گذاشت خصوصیش کنه!!!!!!!!!!
ممنونم…………..
.::یه نظرسنجی::. :

نظرتون درباره یاس چیه؟؟؟؟؟!!!! (مهلت تا ۱۴ شهریور!!!!!!!!!)

جوابتون رو فرم نظرات همین پست بذارید.

به بهترین نوشته یا نظر فول آلبوم تمام رپرهای معروف داده میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پس منتظرتونم که نظر بدید…………………………………………………………….

ممنونم…

16 08 2008
سروش

فقط میشه گفت مایه افتخار ایرانی ها هست

19 08 2008
یه غریبه

سلام وقتی نظرهارو خواندم حال کردم .اولش نمی دونستم چی بنویسم .تو یک جمله تمومش میکنم

تو قلب ما نوشته یاس سلطان عشقه

yahooی خودمو مینویسم امیدوارم به ما سر بزنیم
دوستدار تو یک غریبه(محمد نریمان)

http://www.mohammad.nariman@yahoo

6 09 2008
امین

دوسش دارم!

9 09 2008
ailin

salam yaser jan krhat shahkaran va shoma too iran taki.aslan midooni chie hanjerato bayad boodid bayad tala gereft chejoorish be man marboot nist.behet joonoon daram.rasti midoonam motevalede sale khorosi pas che mahi hasti?albate khodet mahi.man ghatam sharmande.in hamoon joonoone

9 09 2008
ندا

ahag haye yas ru kheily doost daram

12 09 2008
هیچکس پرست

برین تو سر بابات خوار کسده دنیا هیچکس برای یاس هم احترام قائلم.
بار آخرت باشه حیوون<<<<<<

12 09 2008
هیچکس پرست

به باقیه آقایان و خانم ها توهین نشه من با اون جواد بی همه چیز ….س ننه بودم ببخشید بایییییی

12 09 2008
هیچکس پرست

آره بابا جان شرمنده همه من فقط با اون جواد ….س ننه بودم

12 09 2008
هیچکس پرست02

آره بابا جان شرمنده همه من فقط با اون جواد ….س ننه بودم … . . . . . .

12 09 2008
M&M

marham,darkam kon,bayad betunim va……………….. akhareshe……damet garm

12 09 2008
M&M

دوست دارم یاس

12 09 2008
.........hoda..........

slm.manam mese shoma doostdare yas hastam .agha yaser tabrik migam be shoma va ghodrati ke too sheratoon darin be dalile inke moshkelate mardom ro inghad vazeho daghigh be tasvir mikeshin.tabrik migam va aramesh migiram az inke hamdardi daram ke 80% moshkelate mano dare az inke shoma ham in moshkelato darin motaasefam ama az inke tanha nistim kami aramesh daram.darketoon mikonam ino ghasam mikhoram.movafagh bashin.

16 09 2008
massy

salam be hamegi.
yas junam vaghean aasheghetam. omidvaram ye baram shode bebinamet.
vaghti sedato gush midam energy migiram,
love u

19 09 2008
مقداد

من اگه روزی رپر بشم مطمعن باشید توی یه ترک از یاس تشکر توپ می کنم

20 09 2008
enigma

دوست دارم یاس رغیبت داره میاد.تو کانادا میبینمت

24 09 2008
sky

اقا ياسر دوست دارم با اينكه من از طرفداراب چندين ساله رپ فارسم شما پيشرو و هيچكس رو خيلي دوست دارم يه مدت ميخواستم برم با دوستم تو كار رپ ولي……. نشد و شرايط پيش نيومد

25 09 2008
refa

من عاششششششقتم ياس وهمينطورهمه دوستام خيلي صدات قشنگ ودلنشين هست وآهنگات يه جورديگه روآدم تاثيرميزاره موفق باشي

25 09 2008
refa

من عاششششششقتم ياس وهمينطورهمه دوستام خيلي صدات قشنگ ودلنشين هست وآهنگات يه جورديگه روآدم تاثيرميزاره اميدوارم موفقترازاين بشي پسرايروني

29 09 2008
کردستان

خیلی اهنگات با حالن درد ملت رو میگن ایول

10 10 2008
mohammad

salam rafigh.damet garm kheyli bahahi ke4 darbareye yaser khan neveshti.be nazare man yas behtarin raper to donyast

11 10 2008
omid

خیلی دوست دارم یاس،واقعا تکی،صدات آرومم میکنه

11 10 2008
omid

راستی کسی میدونه یاس کجا زندگی میکنه؟

16 10 2008
کاران

سلام یاس…………….
واقعا مردی تو دیگه کی هستی
مشکلات اجتمایی ما رو دیوونه کرده که تو با ما همدردی

26 10 2008
زینب بگدیلیdeleted

سلام یاس
محشری بخدا
فقط تو رو خدا یه روز نیاد بگن یاس اینجور یاس اونجور
مثه بعضیا میدونم سخته اما تو میتونی همونطور که تا حالا بودی

5 11 2008
samira

تو خیلی خوبیها خیلی حرفه ای کار می کنی آهنگات آدمو دیوانه میکنه صدای خیلی خوبی هم داری رپ رو هم خوب می شناسی مشکلات رو هم خیلی خوب انتقال میدی. فقط دو تا سوال ازت دارم .اول اینکه جای خاصی آموزش دیدی ؟ چون خیلی حرفه ای کار میکنی و این تو کشوری که رپ رو جزء موسیقی به حساب نمیارن بعیدو سخت . دوم اینکه چرا انقدر با آمریکا لجی.

5 11 2008
samira

من آهنگ های تو رو از طریق همسرم شناختم و خیلی دوسشون دارم . تو خیلی دوست داشتنی هستی. از صمیم قلب برات آرزوی موفقیت های بیشتر میکنم امیداوارم تو هم یه روز مثل گلشیفته جهانی بشی و اسم ایران روبه همه بشناسونی . مطمئنم اگر همین طور پیش بری حتما همینطور میشه.
موفق باشی دوستم.

20 01 2009
digman

hey,yas i’m so hear your music.u r realy like great rapper i love u.best wishes .yours,
Digman kurdish rapper

16 02 2009
علي

فقط ميخوام به ياس بگم تو كي هستي؟

15 03 2009
sanaz

salam,vaghean ahangaye yas mahsharan.age dar morede pedar ham bekhone mahshar mashe.darde bi pedari kheili sahkte ke manam keshidam.

16 04 2009
بهاره

من صدا و آهنگاي ياس رو واقعا دوست دارم اميدوارم كيفيت كاراش هر روز بهتر بشه كه البته هست

4 08 2009
اهو

salam yaser jan man khili dost daram movazebeh khodet bashhhhhhhhh golakam man hameye rap khonaro dost daram vali to ye cheze dege hasti jegaram bye nokarim.

13 08 2009
امین

هیبت یاس در رپ مثل هیبت متالیکا در متاله

12 12 2009
Aminrokh

سلام:یاس واقعا رومی امروزه .خیلی دوست دارم مرد.

27 02 2010
Yasaman

Salam . khob man az tarafdaraye khafane yas hastam va esme khodamam yasamane va enghad k tuye madrese ahangaye yas ro mikhoonam hame behem migan yas :)) yas tuye rapper ha take . man k hamishe montazere ahangaye jadidesham az shoma ham tashakor mikonam !

27 02 2010
Yasaman

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASsss
Kash ye rooz az nazdik mididdimet ! 😀

21 08 2010
YAS

salam bar yas……..alie ali..hichkas az yas yad begir…

3 10 2010
Reza Kh

به خدای عالمین دیوونت شدم خیلی دلم میخواد ببینمت ولی چکار کنم نمیتونم
خیلی از سبک شعر و خود آهنگات خوشم میاد دیوونم میکنی با آهنگ هات
خیلی دوست دارم

3 01 2011
amir hossein

واقعاً تکه!کسی که معنی واقعی آهنگ رو میدونه و با …شر اشتباه نمی گیره!

بیان دیدگاه